De gezondheidssector revitaliseren en afstappen van het hokjes denken. Dat is het hoger doel van Kompas. Ik hoor je al denken, wat heeft dat dan juist met branding te maken?
Veel. We hebben jarenlang een heel conservatieve kijk gehad op gezondheid. Fysieke gezondheid stond centraal, gebaseerd op strikte wetenschappelijke principes. Symptomen werden geïsoleerd behandeld, met weinig aandacht voor het mentale aspect.
Gelukkig wordt er de dag van vandaag al veel meer gekeken naar de mentale gezondheid van mensen, maar als het op onze gezondheidszorg aankomt, zie je dat er nog heel wat hokjes gecreëerd worden. Een dokter die nog steeds enkel symptomatisch behandelt en vaak te snel medicatie voorschrijft voor een probleem dat zich mentaal en fysiek manifesteert, maar eigenlijk geen medicatie nodig heeft, maar bv. therapie.
Of een zogenoemde 'health guru' die beweert dat je zonder enige vorm van medicatie kanker kan genezen.
Ik zie rondom mij dat er heel wat professionals en instellingen het anders willen doen. Die net zoals ik weg willen van dat hokjes denken en het beste uit alle aspecten willen combineren. Ondernemers die mentale en fysieke gezondheid willen verbinden en de kloof tussen wetenschap en spiritualiteit willen overbruggen.
Door eigen ervaringen drijft deze missie me enorm. Dus zet ik mijn sterkte in om impact te maken op professionals in deze sector: een gezonde, sterke branding creëren die de basis vormt voor duurzame impact. Zowel op strategisch als grafisch niveau. Zodat de professionals in de gezondheidssector - die het anders willen doen - hun merk sterk kunnen positioneren, makkelijk de juiste klanten kunnen aantrekken en hun verhaal krachtig kunnen vertellen.
Zo maken we samen onze gezondheidszorg nog vitaler!
Dorien hielp me bij de zoektocht naar het scherpstellen van mijn visie, het finetunen van mijn doelgroep, het onder woorden brengen van waar ik naartoe wil. Dorien doet dit vanuit een heel fijne en toch directe, eerlijke, no nonsens, professionele aanpak. Ze stelt de juiste vragen, durft je uit te dagen en te confronteren en houdt je een spiegel voor. Een aanpak die voor mij duidelijk verhelderend werkte en dus een belangrijke shift betekende in het verder groeien.
Met Dorien sparren over de strategie van je bedrijf, da's goud waard! Geen loze beloften of een 'one size fits all' aanpak, maar een heel persoonlijke, doelgerichte én gezellige manier van werken.